Politica de retur in cadrul magazinului online kipa.ro

Societatea WISE TEXTILES SRL, denumita in continuare si “Compania” sau “Vanzatorul”, cu adresa pentru corespondenta cu privire la raporturile online dintre Vanzator si Cumparator la punctul de lucru situat in Bucuresti, Str. Baicului nr. 51A, Cladirea CO35, sector 2 si sediul social in Bucuresti, B-dul Decebal nr. 12, bl. S7, Sc. 1, et. 5, ap. 15, camera 1, sector 3, avand numar de ordine in Registrul Comertului J40/4745/2020 si CIF: RO42471739 si e-mail office@kipa.ro, va informam asupra faptului ca achizitia produselor din cadrul acestui magazin online face obiectul unui contract de vanzare-cumparare in forma simplificata si incheiat la distanta (online). 

In principal, acest raport de vanzare este atestat in prima faza in baza acceptarii si confirmarii comenzii dvs. de catre compania noastra, precum si prin remiterea facturii fiscale de achizitie, fie prin e-mail, fie in cadrul pachetului aferent.

Contractul produce efecte incepand cu data acceptarii precomenzii (mesaj e-mail) si pana in momentul in care produsele precomandate au fost primite de dvs. sau, dupa caz, de o terta persoana destinatara pe care o indicati in acest sens, in masura in care nu este aplicabila o alta dispozitie legala dintre cele prevazute in acest sens.

Inlocuirea produsului

In termen de 14 zile (calendaristice) calculate din ziua in care dvs. (sau terta persoana pe care ati indicat-o) ati/a intrat in posesia produselor livrate de noi, puteti sa procedati la inlocuirea produselor achizitionate din cadrul magazinului online, prin completarea corespunzatoare a formularului anexat ca model prezentei informari (vezi formular din Anexa nr. 1 la prezenta). Formularul de inlocuire completat, insotit de produsul a carui inlocuire este solicitata, precum si o copie a facturii fiscale care atesta achizitionarea acestuia, trebuie expediat in termenul sus-mentionat, cu continut declarat (tip produs si nr. …../data factura achizitie) si posibilitate deschidere colet la destinatar pentru verificarea continutului, la adresa din: Bucuresti, Str. Baicului nr. 51A, Cladirea CO35, sector 2, Destinatar – WISE TEXTILES SRL. In sensul celor specificate si in limita stocului disponibil de la data primirii cererii, inlocuirea produselor dorite va fi efectuata in conditiile in care acestea indeplinesc conditiile/cerintele de conformitate similare produselor expediate initial de compania noastra.

               In situatia indeplinirii cumulative a conditiilor/cerintelor de conformitate la care facem referire in prezenta sectiune privind inlocuirea produsului, invederam ca acestea sunt cu titlu exemplificativ:

_ produsul sa nu fie in tot sau in parte murdar, modificat, degradat, deteriorat sau distrus,

_ sa nu detina urme de purtare sau de spalare si nici mirosuri neplacute,

_ etichetele sau inscriptiile produsului sa fie intacte,

_ indeplinirea oricarei alte conditii/cerinte de conformitate care sunt similare cu cele aferente conditiilor pentru care se acorda garantia comerciala, astfel cum este aceasta precizata in site la sectiunea INSTRUCTIUNI DE INTRETINERE si GARANTII.

Produsul poate fi probat insa nu poate fi purtat.

Constatarea va fi efectuata de catre personalul nostru in momentul in care primim pentru verificare produsele cu privire la care doriti exercitarea dreptului de inlocuire. 

              In contextul indeplinirii cerintelor si conditiilor prevazute in paragrafele anterioare, vom inlocui produsul in limita stocului disponibil, cu un altul de tip, model, marime similara sau diferita (in functie de solicitarea dvs.), avand un pret cel putin egal cu cel al produsului achizitionat anterior care face obiectul procedurii de inlocuire.

Clientul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităţilor şi funcţionării produselor.

In calitate de Cumparator, veti suporta diferenta pozitiva de pret dintre produsul destinat inlocuirii si produsul inlocuitor.  Mentionam ca produsele cu privire la care este exercitat dreptul de inlocuire nu pot fi transmise prin servicii postale obisnuite care nu permit deschiderea coletului pentru a fi verificat de compania noastra in momentul livrarii/receptiei. Produsele pot fi predate si personal la sediul Vanzatorului in Bucuresti, str. Baicului nr. 51A, Cladirea CO 35, sector 2, de Luni pana Vineri, intre orele 09.00 si 15.00, cu exceptia zilelor libere declarate legal.

Anterior declansarii procedurii de inlocuire, va rugam sa ne transmiteti intentia dvs. pe adresa de e-mail office@kipa.ro . In cazul in care aveti intrebari in prealabil indeplinirii procedurii de inlocuire, ne puteti contacta la numarul de telefon 0736.310.852, in intervalul orar 09:00 -15:00, de luni pana vineri (cu exceptia zilelor libere legal).

 

Pe de alta parte, costul de transport pentru returnarea produsului in vederea efectuarii procedurii de inlocuire este suportat de catre societatea noastra, in cazul in care inlocuirea este provocata de culpa noastra (produs neconform/defect, produs cu alta marime decat cea solicitata, alt produs decat cel solicitat), sub conditia ca expedierea acestuia sa fie efectuata de catre dvs. doar de pe teritoriul Romaniei prin operatorul de servicii de curierat Fan Courier Express SRL. Pentru a se putea activa aceasta optiune, este necesar sa precizati agentului de curierat faptul ca expedierea se face in temeiul contractului incheiat de Fan Courier cu societatea noastra, respectiv WISE TEXTILES SRL.

In situatia in care alegeti expedierea cu ajutorul altor transportatori, costul acesteia va fi suportat de catre dvs.

Totodata, in acest caz, respectiv cand inlocuirea este provocata de culpa noastra, costul expedierii produsului inlocuitor va fi suportat tot de catre societatea noastra.

Pe de alta parte, in cazul in care returnarea produsului in vederea inlocuirii nu este provocata de culpa noastra astfel cum a fost precizata mai-sus, costul expedierii acestuia va fi suportat de catre dvs.

Intr-o astfel de situatie, expedierea produsului inlocuitor se va putea efectua doar in cazul achitarii in avans de catre dvs. a taxei de transport in valoare de 25 de lei (TVA inclus/colet), pret valabil pentru destinatiile situate in localitatile din Romania unde operatorul de curierat sus-mentionat livreaza fara costuri suplimentare. Pentru livrarea in celelalte localitati, se va adauga pretul suplimentar de 37,5 lei (TVA inclus/colet).

Retragerea din contractul de vanzare-cumparare

Precizari necesare privind limitele legale aplicabile dreptul de retragere:

Dreptul de retragere din contractul de vanzare-cumparare in forma simplificata si incheiat la distanta (online) este conferit de lege, respectiv OG 34/2014 pentru clientii care sunt considerati consumatori.

Conform art. 2 din OG nr. 34/2014, consumator este orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, aşa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

In consecinta, dispozitiile OG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii nu sunt aplicabile clientului/cumparatorului inregistrat ca persoana juridica, respectiv nu se regaseste in definitia data la art. 2 din OG nr. 34/2014.

De asemenea, dreptul de retragere din contractul de vanzare-cumparare in forma simplificata si incheiat la distanta (online) este conferit doar consumatorilor care achizitioneaza produse si/sau servicii care nu se afla in categoria exceptiilor mentionate explicit in cadrul art. 16 din OG nr. 34/2014.

In acest sens, trebuie avut in vedere faptul ca produsele care fac parte din uniformele scolare stabilite de catre partenerii nostri (respectiv institutiile de invatamant impreuna cu care am incheiat acorduri/conventii de furnizor autorizat) sunt personalizate in mod clar cu insemnele acestora, indiferent de metoda utilizata (broderie, aplicare emblema, serigrafie etc.). Din acest motiv, aceste produse nu pot fi valorificate in mod normal in comertul deschis.

Astfel, in temeiul disp. art. 16, lit. c din OG nr. 34/2014, produsele personalizate in mod clar (in cazul de fata, produsele care fac parte din uniformele scolare stabilite de catre partenerii nostri mentionati anterior) sunt exceptate de la dreptul de retragere din contractul de vanzare-cumparare in forma simplificata si incheiat la distanta (online).

Procedura de retur ca urmare a exercitarii dreptului de retragere conferit de lege

Din motivele mentionate la paragraful anterior, aceasta procedura este aplicabila doar produselor care NU fac parte din uniformele scolare personalizate si stabilite de catre partenerii nostri (respectiv institutiile de invatamant impreuna cu care am incheiat acorduri/conventii de furnizor autorizat) si poate fi invocata doar de catre clientul/cumparatorul care are calitatea de consumator (persoana fizica sau grupul de persoane fizice constituite în asociaţii, aşa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992).

Astfel, incepand cu momentul in care ati intrat in posesia produselor precomandate, dar care NU fac parte din uniformele scolare personalizate si stabilite de catre partenerii nostri, aveti posibilitatea ca intr-o perioada de 14 zile calenderistice (calculate din ziua in care dvs. sau terta persoana pe care ne-ati indicat-o ati/a intrat in posesia produselor livrate de noi) sa va manifestati dreptul de retragere in tot sau in parte din contract, potrivit dispozitiilor legale aflate in vigoare, prin completarea corespunzatoare in acest sens a unei declaratii neechivoce (vezi formular model din Anexa nr. 1 la prezenta). Formularul la care facem referire cu titlu de model, insotit de produsul asupra caruia doriti sa renuntati, este precum si copia xerox a facturii fiscale care atesta achizitionarea acestuia, trebuie expediate cu continut declarat (tip produs si nr. …/data factura achizitie) si posibilitate deschidere colet la destinatar pentru verificarea continutului, in termenul de 14 zile calanderistice sus-mentionat, la adresa: Bucuresti, Str. Baicului nr. 51A, Cladirea CO35, sector 2, cu Destinatar – WISE TEXTILES SRL.

Pentru a respecta termenul limită de retragere, este suficient să ne trimiteţi in prelalabil comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere prin e-mail la adresa: office@kipa.ro . In sensul celor specificate, returul produselor dorite va fi acceptat in conditiile in care acestea indeplinesc conditiile/cerintele de conformitate similare cu cele din momentul in care dvs. sau terta persoana destinatara a intrat in posesia produselor expediate de compania noastra, repsectiv conditiile pentru care se acorda garantia comerciala, astfel cum este aceasta precizata in site la sectiunea INSTRUCTIUNI DE INTRETINERE si GARANTII

          In contextul indeplinirii cumulative a conditiilor/cerintelor de conformitate la care facem referire in prezenta sectiune privind retragerea din contract, invederam ca acestea sunt, cu titlu exemplificative, urmatoarele: produsul sa nu fie in tot sau in parte murdar, modificat, degradat, deteriorat sau distrus, sa nu fie retinute urme de purtare sau de spalare a produsului si nici mirosuri neplacute, etichetele sau inscriptiile produsului sa fie intacte, indeplinirea oricarei alte conditii/cerinte de conformitate existente la data intrarii in posesia produsului in cauza. Produsul poate fi probat insa nu poate fi purtat. Constatarea va fi efectuata de catre personalul nostru in momentul in care primim pentru verificare produsele cu privire la care doriti exercitarea dreptului de retragere din contract.

              In urma indeplinirii cerintelor si conditiilor prevazute in paragraful anterior, in termen de 14 zile calendaristice din momentul in care primim produsul la care doriti sa renuntati, vom rambursa contravaloarea achitata in baza facturii fiscale aferente. Termenul este respectat dacă produsele sunt expediate înapoi înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

In orice caz, avem posibilitatea sa amanam rambursarea in functie de data la care primim înapoi produsele in starea conforma celei in care vi le-am livrat. Foarte important este sa ne transmiteti exact, in mod complet si real, pe propria dvs. raspundere, toate datele si informatiile care ne sunt necesare pentru efectuarea rambursarii. Prin achizitionarea produselor din cadrul acestui magazin online, sunteti de acord ca atat timp cat va manifestati intentia de retragere din Contract, iar noi nu detinem informatiile care ne sunt necesare in scopul onorarii acestei solicitari, avem dreptul de a amana in mod justificat solutionarea cererii de retragere din Contract pentru o perioada proportionala de timp pana in momentul in care ne veti comunica toate datele necesare onorarii solicitarii dvs. privind retragerea din Contract. Atunci cand intr-o asemenea situatie amanam solutionarea unei astfel de cereri si, ulterior momentului in care va informam justificat in acest sens, dvs. nu ne comunicati datele si informatii necesare pentru a onora solicitarea de retragere din Contract avem dreptul de a respinge (doar in mod justificat) solicitarea dvs. 

In masura in care este posibil pentru noi, va restituim suma astfel datorata folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de dvs. in realizarea tranzactiei initiale. De exemplu, in cazul achitarii produselor returnate prin modalitatea card/cod voucher, va returnam contravaloarea acestora in baza unui nou card voucher ori a unui cod voucher.  In cazul in care ati achitat produsul returnat printr-o combinatie intre card bancar si card/cod voucher, suma va fi rambursată mai întâi pe cardul de credit, proportional cu suma achitata prin aceasta modalitate, iar restul sumei de restituit va fi adăugată pe un nou card cadou/cod voucher predat catre dumneavoastra. In masura in care nu este astfel posibil din partea noastra, prin citirea prezentei note de informare si precomandarea produselor dorite, va manifestati consimtamantul privind rambursarea sumei datorate in contul bancar din care ati efectuat plata acelui produs.

Sunteti responsabil pentru diminuarea valorii produselor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităţilor şi funcţionării produselor.

Costul de transport pentru returnarea produsului in vederea exercitarii dreptului de retragere din Contractul de vanzare – cumparare este suportat de catre client, iar Vanzatorul nu va avea nicio obligatie de suportare a unui astfel de cost.  Mentionam ca produsele cu privire la care este exercitat dreptul de retragere din contract nu pot fi transmise prin servicii postale care nu permit deschiderea coletului pentru a fi verificat de compania noastra in momentul livrarii.

 

In cazul in care aveti intrebari in prealabil indeplinirii procedurii de retragere, ne puteti contacta la numarul de telefon 0736.310.852, in intervalul orar 09:00 -15:00, de luni pana vineri (cu exceptia zilelor libere legal).

Termenele la care facem referire in prezenta nota de informare a Consumatorilor, sunt exprimate in zile calendaristice. Termenul de retragere din contract sau de inlocuire a unui produs curge din ziua urmatoare in care ati primit produsele precomandate. În cazul în care ultima zi a termenului este o zi nelucrătoare, termenul se prelungeste pana in prima zi lucratoare care urmeaza.

In cazul in care livrarea produselor achizitionate nu se realizeaza din culpa Vanzatorului in termenul legal de maximum 30 de zile de la acceptarea precomenzii, Cumparatorul are dreptul de a solicita rambursarea integrala a contravalorii facturii fiscale achitate, prin expedierea unui mesaj aferent pe adresa de e-mail: office@kipa.ro.

Pentru precomenzile platite cu cardul, daca este justificata rambursarea, suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-14 de zile de la acceptarea returului.

Suma rambursata in urma returului va fi cea achitata de client la plasarea precomenzii (suma ce include si taxa de transport pentru livrarea initiala a precomenzii catre client, daca transportul nu a fost gratuit).

Aceasta nota de informare este valabila exclusiv pentru achizitionarea produselor din magazinul online al companiei noastre. Anterior efectuarii unei precomenzi online, va rugam sa cititi integral prezenta politica de retur. 

Prin transmiterea unei precomenzi online, in calitate de consumator, sunteti in mod expres de acord cu politica de retur prezentata, formularul de inlocuire/de retragere prezentate ca model in Anexa 1, precum si cu toate costurile suplimentare ar putea fi retinute in sarcina consumatorului, acestea facand parte din conditiile contractului de vanzare-cumparare in forma simplificata incheiat cu compania noastra.